23 Ocak 2012 Pazartesi

Anne Bebek Çocuk Fuarı mı ? Nerede ?

Uzun zamandır  "22. Anne Bebek Çocuk Ürünleri Fuarı" nı bekliyordum. Ondasole mother & baby markası olarak fuara katılmak ve katılmamak arasında kararsız kaldım. Biraz sektör araştırması, biraz anne-bebek markalarının yöneticileri ile yaptığım görüşmeler ve biraz da araştırma sonucu bu sene sadece ziyaretçi olarak fuarı gezmeye, eğer potansiyel görür isem 2013 yılında katılmaya karar verdim. Açıkçası fuara giderken acaba katılsa mıydım ? Bu sene katılmamak bize bir yıl kaybettirdi mi diye düşünmedim değil…
Daha önce Amerika’daki ABC Kids Expo, Paris/New York ve Tokyo’da düzenlenen PlayTime, Floransa’da yapılan Pitti Imagine Bimbo fuarlarını gezmiş ve araştırmış biri olarak yaşadığım hayal kırıklığını sizlerle paylaşmak istedim. 3 farklı göz ile baktım fuara. 1. si her şeyden önce bir anne olarak, 2. si bir anne bebek markası sahibi olarak ve 3. sü danışman olarak. Ayrıca katılımcılardan bazı firmalar ile de görüşme şansım oldu. Bu sene fuar tarih olarak öne çekildiğinden ve sezon dışı olduğundan katılımcılar arasında ciddi bir hayal kırıklığı vardı.

Cumartesi günü gitmiş olmama rağmen fuar çok sakindi. Firmalar geçtiğimiz senelerde o kadar yoğun olurduk ki yemek yemek için bile vaktimiz olmazdı, bu sene ise tam tersi dediler. Sanal bir ziyaretçi topluluğu vardı. Oysa ki bu sene 50.000 ziyaretçi beklendiği bize fuar öncesinde ifade edilmişti. Anne olarak  ise belki bebek değil 10 yaşında bir kuzu annesi olduğum için tüketici anlamında dikkatimi çekmedi. Sadece organik şampuan aldım. Bir marka sahibi ve danışman olarak ise bu alandaki bir fuarı organize edemediklerine karar verdim. Dünyada gördüğüm diğer tüm anne & bebek fuarlarında şunu hissettim. Fuar alanına girdiğinizde sizi renk renk dekorlar, birbirinden güzel ürünler ve kaliteli markalar karşılar. Ortam çok sıcaktır çünkü konu itibarı ile öyle olmak zorundadır. Çok yüksek olmayan seste zaman zaman soft zaman zaman kendinizi çocuk gibi hissetmenizi sağlayan müzikler değişerek çalar. Ve havada hep bir vanilya kokusu vardır. Fuarı gezerken Alice Harikalar Diyarı’nda filminin bir sahnesinde olduğunuzu sanır ve gördüğünüz her şeyden çok etkilenirsiniz ve çocuk olmayı hayal edersiniz.  Ürünler her zaman son derece inovatiftir, yeni ve başarılı ürünleri bulmak kolaydır. Her sene tekrar geleceğim diyerek fuar alanından ayrılırsınız.
Peki Cumartesi günü yağmurlu bir İstanbul sabahında kapısından girdiğim bize özgü, yılda bir kez yapılan, çoğu firmanın biz buradayız, krizlerden etkilenmedik mesajı vermek için her yıl sorgusuz sualsiz katılmayı seçtiği fuar bende nasıl hisler uyandırdı ? Renk yok, müzik yok aksine sürekli yüksek sesle yapılan son derece rahatsız edici bir anons var, vanilya kokusu mu? Hayır onun yerine dekorların ağır yapıştırıcı kokusu ve bisikletlerin lastik kokusu var havada. Çok kaliteli ürünler de var, son derece seçkin firmalar da var ama ormanın içersinde kaybolmuş fidan gibiler, bulmak zor, görmek zor.
İlginç bir nokta daha bu sektöre girdiğimde fark ettim mağazalar, dekorlar o kadar cansız ki bir bebek ürünü almak üzere malum mağazalara girdiğinizde bir an önce alışverişimi bitireyim de çıkayım diyorsunuz. İşte sektörü yönetenler ve fuarları organize edenler böyle olunca bizim Anne Bebek Çocuk Fuarı benzemiş iş makinası, ambalaj, ofis mobilyası fuarına…
Çözüm ne diye soranlar olduğunu duyar gibiyim ? Sektörde bir körlük oluşmuş, benim fikrim bu konu profesyonellere teslim edilmeli, sezon ne zaman ise o zaman organize edilmeli, fuar canlanmalı, giydirilmeli, süslenmeli ve bence oyuncular 2013 te kesinlikle değişmeli. Haydi beyin fırtınası, profesyoneller, yaratıcı ürünlerin marka sahipleri, tasarımcılar, sanatçılar, ajanslar iş başına…

Benden bir not : Fotoğraflar PlayTime Paris, PlayTime New York ve Pitti İmagine Bimbo Fuarları'na aittir.

3 yorum:

meltunali dedi ki...

ben de cumartesi günü fuarı gittim ve bir daha kesinlikle gitmemeye karar verdim. Organizasyon notum kesinlikle 0. otopark görevlilerinin verdiği bilgiye göre organizatörler bazı girişleri kapatmış ve ben bebek arabasıyla, sağanak yağmur altında otoparktan girişe kadar çamur içinde yürümek zorunda kaldım :((( Tabii o moral bozukluğu ile fuarı gezme hevesim de kırıldı, üstün körü baktım ve çıktım. Yazık çok yazık

Tanya's dedi ki...

Hanzade, güzel sesinden sonra güzel yazını da hemen oludum. Fuar organizasyonları maalesef bizde daha ziyade ben burdayım, krizden etkilenmedim manasında, bu görüşün anne cocuk fuarına yansımış olması hayli üzücü, gitmek istediğim bir fuardı, yazından sonra gitmeme gerek kalmadığını anladım vee görüşmek üzere:)

Unknown dedi ki...

Ben de gitmeyi planlayanlardandım. Ama çok uzakta olmasından dolayı vazgeçtim.Bu paylaşımdan sonra da gitmediğime sevindim..

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı