3 Mayıs 2012 Perşembe

Ahh Fikirdenk 10 yıl önce neredeydin ?

10 yıl önce anne oldum, o zaman sosyal medya değil sosyal ortamlar bile yeni anneler için kapalıydı. Alışveriş yaparken soracak kimsemiz yoktu, bizim gibi yeni anne olmuş arkadaşlarımız ile fikir alışverişinde bulunur, nihayetinde de o zaman tek olan meşhur bebek mağazasının hazırlamış olduğu aylara göre alınacaklar listesini sadakat ile takip eder, sonra da aldıklarımızın bir çoğunun gereksiz olduğunu görür üzülürdük.


Ege biraz kilolu doğdu, zaten ilk aylar kışın en soğuk zamanlarına denk geldiği için dışarı sıklıkla çıkamadık, havalar güzelleştiğinde zaten Ege’de 4-5 aylık olmuştu. Tabi biz yine mağaza önerisi ile aldığımız kangurumuzu (şimdi carrier deniyorJ) hiç kullanamadan vermek zorunda kaldık.
Tabi doğadan önce aldığımız devasa pek konforlu bebek arabamızı bebeğimiz olunca kullanırken anladık ki manevra yapamıyoruz, tek hamlede kapatamıyoruz hatta kaldırımlara sığmıyor ve reyon aralarında dönmekte zorlanıyoruz. Sonra daha ufak ve daha pratik bir araba daha aldık. Onu da biraz kullandık, oğlumuz biraz büyüyüp o pusette küçük gelmeye ve kilomuzun altında kalmaya başlayınca son arabamızı almaya gittik. Bu sefer daha hafif, tek hamle ile kapanabilen, altındaki sepeti daha kullanışlı olan yeni bir araba aldık ve neyse ki o araba ile puset devrimizi tamamladık. 


Uzun uzun anlatmayacağım 3 tane de araba koltuğu değiştirdik. Evet o günlerden bugünlere tam 10 yıl geçti. 


İşim dolayısı ile annelerle çok yakınım, hatta bu sayede bu sene eşsiz dostlar yol arkadaşları edindim. Aslında ben bir çoğunun ablası sayılırım. Paylaşımları izledikçe, dinledikçe çok mutlu oluyor ve keşke 10 yıl önce de böyle ortamlar olsaydı diyorum. Hani küçük yerleşim yerlerinde aileler bir apartmanda ya da müstekil binalarda yaşarlar, çocuklar birlikte büyür, anneler birbirlerinden yardım alır. İşler imece usulü ile kolayca hallolur ya işte sosyal medya anneleri de böyle. Varsa bir annenin bir sorusu yanıtlar hazır, dostlar beklemede, sorunlar çözülüveriyor.


Ben yine işim gereği yurtdışındaki pek çok referans siteyi ve girişimi de yakından takip ediyorum. Yeni ürünleri, ürünler arası karşılaştırmaları, yorumları, tavsiyeleri okuyor ve pek çok bilgi ediniyorum. Mesela  http://www.momfinds.com ve http://www.coolmompicks.com/ benim en keyifle takip ettiğim sitelerden ikisi. Birkaç aydır neden Türkiye’de böyle bir site yok diye düşünüyorum. 


Bir de bu yıl ailemize 3 bebek bir den katılınca ve ben bu tatlı bebeklerin yengeleri olunca bir de sektörün içinde bulununca tabi telefonum durmuyor. Çok keyif alıyorum yardımcı olmaktan, biraz da araştırma yapmak gerekiyor tabi doğru ürünü doğru zamanda tavsiye etmek için. Yine ben böyle bir araştırmacı gazeteci modundayken çok güzel bir haber geldi.


Benim akıllı, girişimci, çalışkan anne arakadaşlarım tam da benim neden yok dediğim girişimi başlatmışlar. İşte karşınızda FİKİRDENK.

Anneler,babalar, babaanneler, anneanneler, dedeler kısacası bebeğe alışveriş yapmak isteyen tüm gönüllüler gözünüz aydın ! Fikirden artık işimizi çok kolaylaştırıyor. Aklımız bir fikrimiz denk diyoruz. www.fikirdenk.com  a tıklıyoruz bakın bu sayede neler yapabiliyoruz. Ben iyice inceledim ve çok sevdim. Hatta bizim bebeklerin anneleri yeğenlerime hemen gönderdimJ

İşte Fikirdenk’in kurucuları can arkadaşlarım Sena Baran ve İrem Erdilek’in anlatımı ile fikirdenk ;
Annelerin Alışveriş Rehberi olmak için yola çıkan fikirdenk.com Mayıs ayı başında açıldı. Girişimci ve aynı zamanda internet siteleri bulunan iki anne; İrem Erdilek ve Sena Baran tarafından kurulan fikirdenk.com alanında bir ilk olma özelliği taşıyor.

Anneler ve özellikle yeni anne olacakların bebekleri için yapacakları alışverişlerde ilk uğrak noktası olmayı hedefleyen fikirdenk.com annelerin araştırmacı yönünü dikkate alarak kurulan bir site.

Anne adayları ve annelerin alacakları her ürünü titizlikle değerlendirdiklerini ve edindikleri bilgiler ve yorumlar ışığında alışverişe çıktıklarını gözlemleyen Erdilek ve Baran sitede kendi çocukları için kullandıkları ürünleri değerlendiriyor ve yoruma açıyorlar.

Siteyi kullananlar kolay kullanımı sayesinde çeşitli kategorilerdeki ürünlere hem göz atabiliyor, hem de kendi deneyimlerini paylaşma fırsatını bulabiliyorlar. Ayrıca sitede incelenen ürünler "karşılaştır" butonu sayesinde aynı ekranda benzerleriyle kıyaslanabiliyor. Yeni çıkan ürünleri de değerlendirecek olan site anne-bebek alışverişlerinde bir rehber olarak satış yapan sitelerden ayrılıyor.

Ebeveynlerin ihtiyaç duyacakları alışveriş listelerine " Pratik Listeler" bölümünden bakabilmesi de sitenin bir diğer özelliği. Site; Fırsatlar bölümünde ise markaların ve ürünlerin son kampanyalarını, indirim haberlerini duyuruyor. Ürünlerin yanı sıra Hizmet Önerileri köşesinde ise doğum fotoğrafçıları, butik pastacılar, kurslar, Oyun grupları gibi sayfalar dikkat çekiyor. 

Fikirdenk.com web adresinin yanı sıra, Facebook, Twitter, Pinterest'ten de takip edilebiliyor.

Fikirdenk’e ulaşmak için ;

Bence fikirdenk kısa zamanda ebeveynlerin başucu sitesi olmaya aday.

Tekrar söylüyorum Ahh fikirdenk 10 yıl önce neredeydin ?

Sena ve İrem'e büyük başarılar, güzel günler gelsin diyorum.İş hayatında en önemli şeylerden biri süreklilik. İşbirliklerinin de uzun yıllar sürekliliğini diliyorum.

Haydi fikirdenk kalın...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

I am not sure where you are getting your information,
but great topic. I needs to spend some time learning more or understanding more.
Thanks for fantastic info I was looking for this
info for my mission.

my web blog ... Eprofit Academy Scam

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı